AZHAR & DIYANA


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, June 7, 2012

Keriangan dan Cabaran~

30 Jun 2012
Lebey kuang jam 8 malam aku ngn Diyana gerak pegi ke Kelantan. Tapi g jenjalan dulu, alih2 lebey kuang kul 10 gak baru sampai tol gombak. Kitorang meredah malam berdua g Kelantan. Perjalanan agak jauh la. Lebey kuang 8 jam gak. Kadang2 tgh drive tuh aku jeling2 gak Diyana, sian pulak tgk die da terhangguk2 tahan ngantuk. Walaupun die kate nk teman aku drive, tapi xsampai ati plak nk suh die berjage teman aku. Kadang2 bile die tertido tu aku biar kan je.Biarla die rehat. Cuaca malam tu pun ok cume hujan sepanjang jalan. Litorang rehat kat beberape tempat, Farhan Corner, Hentian Gua Musang tuk rehat2. Mate Diyana da rabak. Hehe aku cube senyap dalam kete supaye die dapat tido dengan lena. Tapi kadang2 tu die terbangun gak. Xpela, janji die dapat rest sket.

31 Jun 2012
Jam 6 pagi..Kitorang da sampai kelantan. Yeah!! Alhamdulillah~ 
Sampai2 je terus g hotel. Aku da book bebrape hari yg lepas, Yg bestnye, book cume call je. Diorang ckp nnt tulis name. Aku risau gak watnye xde bilik cmne. Tp nasib baik la ade. Bilik siap 2 katil besar! Xtau plak nak watpe sampai 2 katil besar tu. Hoho selesa!! Diyana tolong aku pindah kan barang kat hotel. Memandangkan barang byk tapi cume kitorang berdua je, so berkali2 gak la kuar masuk bilik tu. Habis je letak barang, Diyana pun salam aku n gerak balik uma die. Hotel aku pun xjauh dari umah die. Aku pun masuk bilik pastu terus....padam!

11 pagi : Diyana bbm aku "sayang lapa x?" Aku mmg tgh lapa tapi bese la cover macho sket. Ckp la xla lapa sgt. Heh....Tapi Diyana suh aku siap2 nk amek aku g breakfast. Dlm setengah jam lebey kuang Diyana sampai and bawak aku g uma die. Jumpe Papa Mama. Breakfast nasi dagang. Sedap gak! Hehe maybe sebab lapa. Tapi makan cover2 sbb aku cuak. Xbiase lagi dengan bakal family baru ni. Hehe jage tatatertib sket. Pesan mak aku semua tuh. 

Dalam tengahari sket tu kitorang gerak g mall kat Kota Bahru. Faris (adik Diyana) yg drive. Tujuan pergi adelah sbb nk beli moto mainan tuk anak buah kesayangan Diyana; (Ariq Darius). Darius ni anak abang Diyana (Hafiz) & kakak Ipar die (Kak As). So kitorang beramai2 (Papa+mama+Hafiz+Kak As+Faris+Diyana+Aku+Darius+Delisha) gerak pegi naik van besar. Seronok plak aku rase. Rase aku pun da jadi family dorang. Alhamdulillah, dorang treat aku baik sgt. Abis je beli moto mainan tuk Darius kitorang pun balik. Diyana anta aku balik hotel...~

Malam tu mak aku call bgtau da gerak dari KL naik train. Dalam sok pagi baru sampai. Rombongan family aku termasuk pakcik makcik n nenek aku. Lepas tu aku ngn Diyana kuar g makan kat area2 tu gak. Kitorang g mkn kat kedai sup. Sambil makan tu aku berdebar2 gak. Esok da nk tunang. So, tu adela malam last kitorang makan same tanpe ade ikatan pertunangan. Senang citer makan malam last bergelar bf & gf. Hehe cm best plak.


1st June 2012 : Friday
6 am : Diyana ngn aku gerak dari hotel pegi amek Aby kat airport. Die ni adelah kawan Diyana kt opis lame dulu. Kitorang amek die tuk jadi photographer mase tunang nnt. Dia dtg bersame kawan die Chip. Kitorang bawak die g hotel sbab lepas tu nk g amek kakak aku plak kat airport. Kakak aku sampai dalam kul 8 lebey. Bawak dorang g breakfast. Tapi yg wat aku panas tuh kedai tu makanan da abes!! Hadui.....da la order berkali2. Sabaaa....~

10 am : Aku anta Diyana balik uma die sbb die nk g uma mak andam tuk mekap2. Huhu aku da terbayang2 cmne rupe die nnt. Lepas tu aku pun balik kat guest house n jumpe family kakak aku. Kitorang tunggu mak ayah aku n sume sampai. Lebey kuang dalam pukul 11 lebey dorang pun sampai. Abang Hafiz amek dorang kat train station wakaf baru. 

Dalam sibuk tgh prepare brg2 antaran jam pun da kul satu lebey. So yg laki2 sume gerak pegi smayang jumaat. Diyana ade bgtau aku, "Sayang ni la masjid kite nikah nnt..."
Aku g smayang jumaat tu asek terbayang je cmne la akad nikah nnt. Haha....tunang je pun da cuak. Ni pulak akad~

Selesai je semayang jumaat kitorang pun balik guesthouse. Mak aku da siap iron baju melayu. Adik aku iron kan sampin. Aku cuak....cuak habis!! Xtenang jap. aku duk luar isap rokok ngn abang ipar aku. Die byk bg nasihat. Die suh rilek. Hehe aku obvious nmpk cuak kot. 

Dlm kul 3 tu Diyana call aku. Suh dtg dlm 3.30 sbb kek die xsampai lagi. Tapi memandangkan Pak Ungga aku as orang tengah da sampai, so ayah aku ckp kena la gerak.Bertambah la cuak aku. Aku lead jalan pun jadi xbetul. Siap salah simpang. Kepale pikir cuak je.....

Hari bersejarah dalam hidup aku. Lebey kurang 3 lebey aku sampai uma Tok Diyana. Lepas makan aku duk bawah. Dengar dorang bincang2. Ketawe xhingat. Aku nk tunang korang gelak2 nape? Lagi la aku cuak. Tapi kalau gelak2 tu lagi elok la dari bergado. Hoho maknenye semuanye ok laa...

4 pm : Alhamdulillah, segalenye berjalan lancar. Dorang panggil aku naik atas. Slow2 aku naik buat2 sopan....Semua tetamu senyum mate memandang aku bile naik. Aku berdebar2. Aku tgk diyana kat pelamin. Mak aku dtg sarungkan cincin kt jari Diyana....... Aku jadi kaku jap. X pernah terpikir mende ni jadi realiti. Aku pun tersenyum. Diyana da jadi tunang aku!! Pastu Papa pun sarungkan cincin kat jari aku. Aku salam Papa cium tangan die. Dengan ini aku da selamat bertunang dengan gadis pilihan hati. Seronok tengok semua ahli keluarga gembira. Papa+mama Diyana pun hepi. Jodoh aku jauh di Kelantan. Tak sangke.... 

Pade tunang saye Nuur Diyana ; InsyaAllah, same2 kite berusaha dan berdoa agar ada jodoh dan berpanjangan hingga akhir usia~




Terima kasih kerana sanggup susah senang bersama, dan memilih saye tuk jadi teman hidup kamu. Bukan senang nk sampai ke tahap yg kite ada sekarang. Byk cabaran kite lalui. Byk mase silam kite tempuhi. Tapi, kite berjaye sampai sini. Akan ade lagi cabaran kita lepas ni. Semoga kite same2 mengharungi dengan penuh sabar dan kasih sayang. 

Saye sayang kamu~ 
Xsaba nk panggil kamu Isteri ku.....Pn Diyana

Sebuah kisah benar,

Azhar

No comments:

CHOOSE YOUR SONG:

Kenangan Rumah Sewa Uitm Segamat

Kenangan Rumah Sewa Uitm Segamat
After ktrg wat solat sunat Bday Arm n A.S... huhuhu