AZHAR & DIYANA


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, April 16, 2012

On your mark...set...GO!!! (Part Two)

Sedar xsedar rupenye da maken lame aku ngn Diyana nih. Alhamdulillah, setakat ni semua ok. Die boley dibawak bebincang walaupun kadang2 tuh tgk mo0d gak, tapi kurang2 boleh mengalah jugak. Aku selesa ngn Diyana nih. At one point aku rase mcm aku plak yg pompuan sbb aku yg lebey2 manje ngn die. Heheh.....nk wat camne, wa muke je ganas, tapi hati taman bro~

Diyana nih...memule aku xpenah terpikir yg die ni orang kelantan. Sumpah!! Aku mati2 ingat orang belah2 selatan. Sekali tu dia, ore klate~ Tula dulu aku sll ajuk2 orang kelantan, hambeekkk!! Tapi lame2 aku pasan yg orang ni mane2 pun same, bukan negeri yg menentukan perangai, tapi orang tu sendiri.

Beliau nih, lain dari yg lain. Aku xtau tapi aku suke care die becakap. Konfiden lebey. Seronok dengar. Walaupun bebel gak die ni, tapi aku suke dengar dgn tekun. Hehehe....Bile die cakap tu aku perhatikan bibir die, macam nk ceum pun ade...hikhikhik *malu~

Mungkin ni la jodoh aku. Tuhan bagi yg lebih baik. Bukan aku nk membandingkan sape2...tapi bagi aku, Diyana lah yg paling baik penah ade dlm hidup aku.

Aku xpecaye yg kitorang ni sebenarnye dulu kawan. Kawan yg xpenah jumpe, xpenah borak face to face tapi akhirnye jadi mcm ni. Kitorang cume berborak kat YM, Facebook je. Sometimes kat msg tepon. Tu pun sgt jarang. Yelah, dulu aku terlalu berikan perhatian kat orang lain. Sbb aku mmg xle sayang dua orang dalam satu mase.

Aku kadang2 tuh rase mcm kenape lambat sgt aku kenal Diyana nih? Nape baru skg? Nape x dari dulu aku percaye ckp Zul? Haih~

Sebenarnye bukan senang kitorang buat keputusan tuk same2 ni. Aku tau Diyana pun susah nk adapt ngn aku mule2 tuh. Aku pun same. Kitorang penah duduk pikir cmne ley jadi cmni. Hahaha n kitorang xdapat jawapan. Ape yg aku tau, makin lame aku makin sayang die.

Sebelum ni, aku susah nk terima ape yg aku hilang. Asal aku ternmpk je barang2 pemberian Alia, hati aku jd sebak. Aku balik uma aku jumpe satu kotak triangle yg dalam de guli2. Ade gamba aku n alia. N ade lyric lagu. One of our fav was "Never been Replace". Bile aku bace lyric tuh aku jadi sedey. Aku bace note2 die bagi tuh....bertambah sedey. Mak aku pasan aku xle tgk mende tuh. So next time aku balik...jeng jeng jeng...da tade! Aku tau, mak aku wat tu tuk aku. Alhamdulillah, aku boley pelan2 lupekan Alia. Akhirnye aku paham satu perkare. Kalau kite nk lupekan perkare tuh, mmg perit. Mmg susah...selagi ade apa2 yg berkaitan dgn die, aku mmg xkn dapat lupekan die. Jadi aku amek inisiatif untuk melupuskan segala tentang die. Sebab selagi ada mende2 tuh, aku kompem aku mesti akan terpikir pasal die. Lagipun die da mmg tinggalkan aku, hati manusia ni berubah2.

So...sekarang ni, tumpuan aku hanyelah pade orang yg betul2 ikhlas sayang aku. Die lah yg byk tolong aku. Die jugak byk sedar kan aku. ALhamdulillah, Diyana ni betul pilihan aku. InsyaAllah, bakal jadi isteri aku.

Family Diyana nih, aku tgk sgt mementingkan kaseh sayang. Even nenek die (tok) tanye aku:
"Mu puah hati dok denge Diyana nih? (*kamu puas hati tak dengan diyana ni?)
Aku kompem la jawab "PUAS" hehe...kalo x ade yg die suh aku balik tang tu gak.
Parent Diyana pun aku tengok baik orangnye. Xdelah nak mendabik dade ke hape. Nak pandang paiseh2 pun xde. Diorang treat aku mcm da kompem menantu je. Tu yg aku segan tuh. Hehe...

So dapat disimpulkan di sini bahawe, semuanye berjalan dengan lancar. Calon yg baik. Bakal mertua yg sporting. Aku jadi excited plak pasal tunang nih. Macam nk kasik lagi cpat pun ade. Hahahaha!!!

Finally, aku nk pesan pade sape2 la. Mende yg lepas, bukan tuk dikenang2. Tapi tuk dijadikan pedoman. Xperlu la simpan kenangan2 lepas. Sebab mungkin ade pihak yg xboley terima. Yg lepas tu lepaskan lah. Biarkan pergi. Selagi kite simpan, selagi tulah kite sukar nk ke depan. Renung2kan la dan selamat beramal....


No comments:

CHOOSE YOUR SONG:

Kenangan Rumah Sewa Uitm Segamat

Kenangan Rumah Sewa Uitm Segamat
After ktrg wat solat sunat Bday Arm n A.S... huhuhu