AZHAR & DIYANA


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, January 20, 2013

the Journey~

2013...

Kini mengorak langkah. Semakin hampir. Hari demi hari. Tak sangka tinggal beberapa hari je lagi. Dalam tempoh berbulan2 yang lepas macam2 dugaan yg datang. Ade yang senang ade yg susah. Alhamdulillah, setakat ni semua dapat dilalui walaupun xde pertumpahan darah, gaduh2 tu ade la sket.

Bercerita tentang masalah dan dugaan, sebelum ni aku ade la citer pendek kat post sebelum ni. Pasal uma tuh. Haa.. So xperlu la aku nak ulang semula. Cuma aku nak bagi nasehat pada yang muda mudi ni. kalau boley biarla awal2 ni beli uma. Senang hidup korang nanti nak oii...

Ohh...Sepanjang dalam tempoh ni gak, kitorang banyak belaja pasal diri masing2. Ade yg boley di adapt dan ade yg agak mengambil mase dan usaha untuk di adapt. Papepun aku harap supaya masing2 dapat sabar and cube tuk memperbaiki kelemahan masing2. Kurangkan ego ke ape yg patut. Untuk keharmonian rumahtangge la katekan....Hikhik~

Aku tak nafikan yg mmg skg aku tgh sgt eksaited pasal kawen ni. Sume kengkawan aku da tau aku nak kawen. Haa mulut ringan gak aku bercerite kat sume. Dengan makcik pantry kat opis aku pun aku berborak pasal jemput kenduri kawen. Makcik tu hangguk2 je kepale die. Mungkin sbb die xpecaye tgk muke aku ni mude sgt kot. Kat opis tu sume ingat aku mude. Wawawawa~

Bab keje...Alhamdulillah. Akhirnye ade keje stabil. takla macam dulu asek hidup dalam ketandusan je. Name je gaji beribu tapi company pentipu mintak bayar sane sini. Sekarang tu bukan la nak cakap mewah tapi Alhamdulillah sekali lagi lepas la makan minum duit minyak shopping sume.

Pasal keje jugak, aku tau sebenarnye tunang aku ni tgh serabut pikir pasal keje die. yela, kalau aku jadi die pun aku da benti. Aku lebey pentingkan hidup manusia biasa yg ada masa bersama keluarga berbanding duit. Mungkin tu sbb didikan kelauarga aku dulu kot. Bapak aku xpenah lebeykan keje berbanding keluarga. Die lepaskan jawatan Naib Presiden kat Felda dulu sebab nak focus pade anak2 (dulu kitorang mmg nakal so mmg patut pun). Aku terharu gak dengar. Sbb kalau aku mungkin aku da goyang xtau nak pilih mane satu.

Pape pun, aku harap tunang aku pilih yg mane pun die suka. Aku terima. Mungkin die pilih tuk terus keje sane bukan sebab rela. Aku paham situasi die skg. Aku pun penah alami mende yg same. Alhamdulillah aku nekad benti keje dan dapat yg lebih baik. Sebab tu aku pesan kat tunang aku, Tuhan da tetapkan yg lebih baik untuk kamu. Ape pun yg kamu decide, tu suma Tuhan yg bagi petunjuk.

Pada Tunang saye, jangan stress sgt. Mmg mende ni kdg2 buat kite runsing and hilang mood. Pecaye laa... Saye paham keadaan kamu. Sabar~ Something better awaits you out there. Saye pun cube usahakan untuk kamu. Kite cari same2.

Ok la tu je yg aku nak cakap skg...

Nak mandi sekali lagi. Da peluh2 da ni. Panassss~

Bye2!!

No comments:

CHOOSE YOUR SONG:

Kenangan Rumah Sewa Uitm Segamat

Kenangan Rumah Sewa Uitm Segamat
After ktrg wat solat sunat Bday Arm n A.S... huhuhu