AZHAR & DIYANA


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, March 29, 2010

Subjektif itu aku...

I have been drifted away about the understanding of racism. Quite surprisingly the group that has been boycott from others has quite large numbers in it. Fahaman aku masih kabur, aku ia kan sahaja bila ditanya. Kenapa? Byk lagi benda lain aku nk buat. Aku tengok ramai betul remaja yang sgt gah letak flyer, gambar, etc utk di boycott. Ada pula yg letak tapi tanpa sedar dia memboikot band kwn nya sendiri. Kenapa dia letak? Sebab semua org letak. Selepas diberitahu barulah terhegeh hegeh untuk tidak memboikot. Aku nampak disini, fahaman ini menular secara diam dan senyap. Kalau org tk fhm pun org akan sokong habis habisan, Aku tahu ramai yg di luar sana memahami fahaman yg didukung mereka, tapi sekarang aku menekankan budak budak yg kabur seperti aku.

Aku ada berkwn dgn group A dgn group B. Group B buat gig, group boikot. Aku tanya knp group A nk boikot, mereka jwb group B mengamalkan perkauman. Aku diam, aku sembang dgn group B, group B tak pernah boikot gig sesiapa pun. Ok let see, in the end all of us can see the outcome, Group A they are boycotting others like hell showing they are the one who practicing racism. Tapi aku rasa benda ini memang amalan rakyat Malaysia. Lack or respect. Ayat ayat seperti ini mesti digunakan


“Kau ckp mcm keeling llaaaaa babiiiii” : ayat ini normal sgt.

“Busuk siallll mcm cinaaaaa tk mandi pagiii” : ayat yg agak suam suam kuku.

“Nama pun melayu dah laa bodoh lembab plak!” : ok ayat ini normal juga


The sentences are part from our daily routine, we can hear it everywhere. Aku rasa aku kenal ramai group A yg kata kata mcm tu dlm maki hamun mereka. So. Kita semua racist. Ok Ok. Bukan conclusion nya, nobody perfect, sebab aku pun tak tahu aku ini racist ke tidak! Racist ke?

No comments:

CHOOSE YOUR SONG:

Kenangan Rumah Sewa Uitm Segamat

Kenangan Rumah Sewa Uitm Segamat
After ktrg wat solat sunat Bday Arm n A.S... huhuhu